Az augusztus 20-i ünnepségsorozat keretében Magyarországon eddig még soha nem látott utasszállító repülőgép bemutatót tekinthettek meg a Duna partjára kilátogatók.
![](http://www.malev.hu/pics/duna_2.jpg)
Az ünnepi légibemutató részeként 14:45 órakor a Malév egy Boeing 737-es új generációs repülőgépe a Lágymányosi híd és az Árpád híd közötti Duna szakaszon 200 méter magasságban 250 km/órás sebességgel húzott át a Duna felett délről északi irányban. A Malév repülőgépét Krauth Péter, illetve Andrasev Ákos, Boeing 737 kapitányok irányították.
A Malév Boeing gép áthúzását közvetlenül a SkyEurope Airlines repülőgépe követte, hasonló magasságban és sebességgel repülve a kijelölt távot. A SkyEurope Airlines fedélzetén Szüle Zsolt és Varga Miklós Boeing 737 kapitányok repültek.
Ezzel azonban nem fejeződött be az augusztus 20-i nagygépes bemutató. Csak ezután következett az igazán egyedülálló szenzáció: a két utasszállító repülőgép pilótái kötelékben egymás mellett haladva mutatták be, hogy egy klasszikus, nemzeti légitársaság és egy diszkont légitársaság jól elfér és megfér egymás mellett, nemcsak a földön, de a levegőben is, és az erős piaci konkurencia ellenére - ha a helyzet úgy kívánja - egymást segítve, az utasok érdekében képesek együttműködni is. Így a légi piac két különböző szegmensének szereplői nem feltétlenül versenytársak, hanem sok tekintetében inkább kiegészítik egymást.
A nem mindennapi mutatvány szereplői a személyszállításban dolgozó pilóták, nem pedig az akrobatikus repülésben jártas szakemberek. A két cég pilótái ezzel a repüléssel azt is bizonyították, hogy felkészültek, technikai-vezetési tudásuk magas színvonalú.
![](http://www.malev.hu/pics/duna2_2.jpg)
Pilótákról röviden
KRAUTH PÉTER – oktató – berepülő kapitány – a Malév üzemeltetési vezérigazgató-helyettese
Közel harmincéves (27 év) maléves múlttal rendelkező oktató, berepülő parancsnok pilóta rendkívül széleskörű tapasztalatokkal, nemcsak a nemzeti légitársaság, hanem az egész légiközlekedési szakma területén.
A repülést 16 évesen kezdte vitorlázórepülővel. 1978 óta dolgozik a Malévnél, a TU-154-en kezdett, 1985-ben oktató parancsnok lett ezen a típuson. Elsők között lett B-737-es parancsnok, 1998-tól kormánypilóta és 2000-től berepülő pilóta. 2005 februárjától a Malév Igazgatóságának tagja, 2005 júliusától a Malév Üzemeltetési Vezérigazgató-helyettese, jelenleg több mint 14 000 repült órával a háta mögött.
Szabadidejében kisgéppel és helikopterrel is repül és oktat. Nemcsak vezeti a Malév történelmében is nagy szerepet játszó, egyetlen és egyedülálló felújított Li-2-es repülőgépét, de a felújításában is részt vett. Élete, szenvedélye a repülés, hobbija a motorozás.
ANDRASEV ÁKOS – oktató – berepülő kapitány – a Malév főpilótája
35 éve repül, több mint 14 000 órát töltött a levegőben, ami 1 év 7 hónapnyi időnek felel meg. Hőlégballon és vadászrepülőgép kivételével minden típusú repülőeszközzel repült már.
1980-ban az akkori csúcstechnikát képviselő TU-154-es típuson kezdett a Malévnél repülni, 1983-tól TU-154-es kapitány, 1986-tól oktató-berepülő pilóta. 1992-től B737-es oktató-berepülő kapitány, majd 1996-tól a kiképzési központ vezetője. 2005. augusztus 1-jétől a Malév Repülési Igazgatója, vállalati főpilóta. Igazgatói teendői mellett jelenleg kedvenc típusán, a Boeing 737 Next Generation repülőgépen repül.
SZÜLE ZSOLT – oktatókapitány – SkyEurope Airlines főpilótája
Magyarország legfiatalabb főpilótája.
Szüle Zsolt oktatókapitány, 37 éves, 1984-ben kezdte a repülést vitorlázórepülő-gépen, majd folytatta motoros gépeken. 1998 óta repül a közforgalomban, 2003 óta Boeing 737-es kapitány, 2004 óta oktató és a SkyEurope Airlines főpilótája, 4500 repült órája van. 2004 előtt 13 évig repülésirányítóként dolgozott a magyar légiforgalmi irányítóknál, a Hungarocontrolnál.
VARGA MIKLÓS – oktatókapitány – SkyEurope Airlines helyettes főpilótája
40 éves, 1986-ban kezdte a repülést szintén vitorlázógépen. 1997 óta repül Boeing 737-essel, a SkyEurope Airlines berepülő pilótája, ezen a típuson eddig 6000 órát repült.
2006.08.18