Hosszú tárgyalássorozat előzte meg, s egyes német befektetők kimondottan ellenezték Európa második legütőképesebb légitársaságának létrehozását. Ezért meglepetést okozott a március 22-én közétett hír, hogy a Lufthansa és a Swiss felügyelőbizottsága, a kormányok, valamint többségi szavazattal a nagyrészvényesek is jóváhagyták a német daru és a svájci kereszt frigyét.
A Lufthansa és a Swiss házassága az újabb jele annak, hogy folytatódik az európai repülési piac koncentrációja. A német nemzeti fuvarozó már két évvel ezelőtt szemet vetett a lukratív helvét piacra, amely magas tarifáival és számottevő üzletember-forgalmával mindig is kincsesbánya volt a légitársaságok számára. A Swiss azonban annak megalakulása óta a oneworld tagjaival kereste a kapcsolatot: együttműkösére lépett az American Airlinesszal és a British Airwaysszel. A tervezett csatlakozás időközben a BA-val támadt nézeteltérések miatt meghiúsult. Ekkor lépett a színre a Lufthansa a Swiss nagyrészvényeseinek tett 310 millió eurós vételi ajánlatával. S ezt még azzal is kiegészítették, hogy átvállalják a három év alatt felhalmozott 380 millió eurós nettó adósságállományt is.
... |