Érdekeségek, általános tudnivalók a repülés világából
1. A szárny szerkezete
1.Winglet 1.Winglet 2.Kis sebességű csürő 3.Nagy sebességű csürő 4.Fékszárnyak mozgatómechanizmusa 5.Krüger-lap 6.Orrsegédszárny 7.Belső fékszárny 8.Külsőfékszárny 9.Külső Áramlásrontó lemez (spoiler) 10.Belső - II -
Winglet: Csökkenti a szárny légellenállását.
Fékszárny: A landolás előtti meghatározott időtől (gépenként változik), a landolás utáni fékezés befejezéséig veszik igénybe. Feladata, hogy a gép sebességét a landolási maximum sebességre vagy alá csökkentse.
Áramlásrontó lemez: Közvetlenül a landolás után kell kinyitni, hogy a gépet gyorsan le-
fékezze.
Beragadása a kifutópályán való túlfutásos balesetet idézheti elő.
2.A szárny fajtái
Egyenes szárny (A II. világháború előtti repülőgépek ilyen szárnyakkal repültek)
Nyilazott szárny (Az utasszállítók többsége ezzel a szárny típussal repül pl:Boeing,Airbus)
Trapéz szárny (A korszerű vadászrepülőgépek szárnyelrendezése)
Delta szárny (A sugárhajtású gépeknél alkalmazzák pl:Concorde)
Változtatható nyilazású szárny (Egy bonyolult mechanika állítja a szárny nyilazási szögét, jellemzően a harmadik generációs harci repülőgépek szárny szerkezete)
3.Reptéri jelzések járatokra
- delayed késik
- canceled törölve
- arrived megérkezet
- crashed lezuhant
Az Airbus A380 belső felépítése
|