Repülő Portál - Az Utasszállító Repülők Rajongóinak Oldala
Friss hírek

    F I G Y E L E M !      

 Tudtad, hogy repülő-szimulátor van beépítve a Google Earth programba? Katt ide!

Érdekel mi van a Malév beszállódártyádon/ csomagjegyeden de nem tuod értelmezni? Ezen könnyen segíthetünk itt!

 A FlightGear szimulátorhoz letölthettek rengeteg repülőt ITT!

Az oldalra felkerült az Airport Tycoon 3 Angol-Magyar leírása, regisztráltak előnyben:)

 
 


   

 

 
 

 

 
Írj a szerkesztőnek

 
Főmenü
 
Karrier
 
Infók az utasszállítókról
 
Érdekességek
 
Közérdekű
 
Regisztráltaknak
 
Látogatóink
Indulás: 2006-10-15
 
Online látogató
 
Saját

Tegyél a kedvencekhez!

 

 
-Légi katasztrófák

Amikor nem a pilóta a hibás

                          Rejtélyes légi katasztrófák

(lejjebb vannak példék is)

Az utóbbi években történt néhány, sok száz emberéletet követelő légi szerencsétlenség, amelynek okát mind a mai napig nem sikerült felderíteni. Nem csupán az áldozatok hozzátartozói, hanem a szakemberek is szeretnének kapni valamilyen magyarázatot. A műszaki hibákon kívül felmerült a terrorcselekmény gyanúja. Ennek a változatnak szomorú aktualitást adnak az amerikai célpontok ellen a közelmúltban repülőgépekkel elkövetett terrorakciók.

 

Csakhogy a terrortámadásoknak mindig van valamilyen célja, ami rendszerint nem marad rejtve, hiszen egyébként nem lenne értelme elkövetni a cselekményt. Esetünkben pedig a gépek egyszerűen eltűntek, megsemmisültek, lezuhantak. Ezért egyesek azt állítják, hogy a szerencsétlenül járt gépek ufókkal ütköztek össze!

Ám ezt a feltevést is elvethetjük. Ahhoz képest, hogy az emberek szerte a Földön gyakorlatilag naponta látnak azonosítatlan repülő tárgyakat - és a radarkezelők a megmondhatói, hogy nappal és éjszaka mennyi ilyen szerkezet száll el az égbolton -, rendkívül ritkán történnek ehhez fogható események. Sőt, igazából egyszer sem lehetett egyértelműen bizonyítani, hogy két ilyen légi jármű, egy földi és egy "idegen világból érkezett szerkezet" összeütközött volna. Elsősorban azért, mert "amazoknak" jó gépeik és még jobb műszereik vannak, amelyek révén akár éjszaka, akár nappal elkerülhetik a katasztrófát.

Akkor hát mi az oka, hogy néha titokzatos módon vesznek oda a gépek és utasaik? Nemrégen egy elegáns teória próbálta megmagyarázni az 1998. augusztus 17-én lezuhant TWA-800-as gép sorsát. A gép New Yorkból indult Párizsba, de alig hagyta el az amerikai partvidéket, valami történt, és a Boeing-747 Jumbo Jet típusú gép 230 utasával váratlanul az óceánba zuhant. Senki nem élte túl a katasztrófát, és a halottak köztudottan nem beszélnek - nem mondhatták el azt sem, mi történt azokban az utolsó, tragikus másodpercekben. A földi radarkezelők úgy látták, hogy a pusztulást megelőző pillanatban valamilyen tárgy repült a gép felé. Ebből született az a feltételezés, hogy valaki New Yorkból egy Stinger légvédelmi rakétával lelőtte a gépet.

De ilyen esetekben a tettesek később bejelentik, magukra vállalják a tettet, hogy félelmet keltsenek, vagy bármi egyéb okból. Ám egyetlen tenorista csoport sem jelentkezett, és a gépen egyetlen ismert ember sem utazott, csak turisták és üzletemberek. Ha leszámítjuk a pilóták tévedését vagy a gép addig rejtett műszaki hibáját, akkor marad az ufo - vagy egy negyedik lehetőség. Ufo is okozhat kárt, ha túl közel száll egy géphez, és elektromos terével megrongálja annak finom műszereit, számítógépeit. Az eddigi gyakorlat szerint azonban, ha le is állnak az elektromos-elektronikus berendezések egy ufóval találkozó földi berendezésben, azok az ufo távozása után ismét működni kezdenek.

Marad tehát egy negyedik ok, amit "légkörön kívülinek" is neveznek. Esetünkben azzal állt elő egy szakértő, hogy a gépet kis méretű jégüstökös találta el, és az okozta a végzetes katasztrófát, amelynek eredményeképpen 230 ember zuhant a hullámsírba.

A csapás az űrből érkezett a TWA-800-as Boeing-gép ellen. Persze nem volt ez merénylet, és senki sem akarta 230 ember halálát. Egyszerűen a világűr vak erőinek, fizikai szabályainak engedelmeskedve szállt az a jeges kődarab az űrben - ki tudja, hány millió éve már... Pályája a Föld közelében vezetett, és talán már az utóbbi ezer vagy tízezer évben egy kicsivel mindig közelebb került bolygónkhoz. Hiszen változó gravitációs hatások léteznek az űrben is. Aztán
eljött a nap, amikor a pályája végleg megváltozott. A kis üstökös vagy meteor kemény jégmagja a Föld légkörébe érve 10-25 kilométer magasan felrobbant, és annak egy darabja még tovább száguldott egyenes pályán - ütközhetett a repülőgéppel. És ezt látták a radarosok rakétának vagy más idegen tárgynak. Ne feledjük, egy néhány kilós jégtömb a hatalmas sebességgel száguldó géppel ütközve mérhetetlen pusztítást végez a pilótafülkében, egyszerre öli meg a pilótákat és teszi tönkre a fedélzeti számítógépeket. Sokkal nagyobb a detonáció, mintha gránát robbanna fel a pilóták mellett. Ilyen értelemben valóban "rakéta" találta el a gépet - egy űrbéli lövedék...

Hasonlóan érthetetlen volt annak a svájci Airbus MD-11-esnek az esete, amely New Yorkból Genfbe tartott 1998. szeptember 2-án. A fedélzeten lévő 229 emberből senki nem élte túl a katasztrófát. Érdemes megjegyezni, hogy ez az eset alig két héttel követte ez előzőt, vagyis ha akkor a Föld egy ilyen kevésbé ismert meteoráramlatba került, feltehető, hogy a svájci gépet is jéglövedék találta el.

1999 októberében egy egyiptomi gép zuhant ismeretlen okból az Atlanti-óceánba. A megtalált hangszalag elemzése nyomán az amerikai szakértők végül azt állították, hogy a másodpilóta a kapitány távollétében öngyilkos akart lenni. Kikapcsolta a robotpilótát, és zuhanórepülésbe vezette a gépet...

De nem egy közeledő, még "idejében" megpillantott jéglövedék elől menekült-e? Ez is egy feltevés. A dolog már csak azért is hihető, mert a 2000-es év elején strandlabda nagyságú, tíz kilót is elérő jéggömbök zuhantak az űrből a földre Belgiumban, Spanyolországban és Olaszországban. Tehát eltalálhattak egy 50-60 méter hosszú, levegőben szálló tárgyat is. Ilyenkor a két repülő test sebessége összeadódik, és döbbenetesen nagy erők szabadulnak fel. Ezek pedig romboló erők. Az sem zárható ki, hogy egyazon gépet egyszerre több jégtömb találja el, hiszen egy nagyobb meteorit részei sokáig egyazon pályán, együtt repülnek. Mint láttuk, akár a Föld felszínét is elérhetik még jókora darabokban. Egy tizenegy kilométer magasan szálló gépet is eltalálhatnak.

 

 

Lezuhant egy kenyai utasszállító

Kamerun déli részén lezuhant egy kenyai utasszállító repülőgép 115 emberrel a fedélzetén. Diplomáciai források szerint nem tudni magyar áldozatról.

A kameruni állami rádióállomás híradása szerint a Boeing 737-es típusú gép Niete településnél zuhant le, amely Kribi kikötővárostól délre fekszik. A Kenya Airways légitársaság azt közölte, hogy nem sokkal a kameruni Doualából történt felszállást követően vesztették el a rádiókapcsolatot az utasszállító repülőgéppel. A gépen 29 külföldi utazott, ebből 21 ázsiai, hét európai és egy amerikai utas volt. Ez utóbbiak között öt brit, egy svájci és egy svéd állampolgár.

Kocsis András, a kenyai magyar nagykövetség konzulja úgy tájékoztatta az MTI-t, hogy nem tudni magyar áldozatról.

 

Adam Air 574-es járat

 

 

Az Adam Air 574-es járata egy belföldi utakat lebonyolító, Surabaya és Manado (mindkettő Indonéziában található) között közlekedő gép volt. A PPP-KKK[1] lajstromjelű Boeing 737–400 típusú utasszállító repülőgép 2007. január 1-jén Celebeszen, Polevali közelében eltűnt a radarokról.[2] Az a hír, miszerint a gépet megtalálták, eleddig hamisnak bizonyult.

 

 A repülőgép

A gép lezuhanásakor 18 éves volt; ez a nyolcadik légitársaság, ahol utaztattak vele.[3] 45 371 órát repült, s a használhatósági engedélyt legutoljára 2005. december 25-én adták ki az indonéz hatóságok.[4] A következő ellenőrzésre 2007 januárjában került volna sor.[4] A surabayai repülőtér illetékese szerint nem volt semmi észlelhető gond a gép felszállása előtt.[5]

A repülés története

2007. január 1-jén, helyi idő szerint 12:55-kor 96 utassal (85 felnőtt, 4 gyerek és 7 nyugdíjas)[6] és hatfős személyzettel a fedélzetén a repülőgép elindult Surabajából. Az út során végig minden rendben volt egészen addig, míg a celebeszi légiirányító radarjáról el nem tűnt a repülőgép. Az utolsó kapcsolatfelvétel helyi idő szerint 14:55-kor történt. A gép utolsó ismert helyzetét egy szingapúri műhold jelezte. Ez a hely a d. sz. 1.30° k. h. 124.45° volt.[6] Ekkor a gép 35 000 láb (10 668 méter) magasan repült. [7]

A térkép Celebesz helyét mutatja  (világoszölddel) Indonézia szigetei között.
A térkép Celebesz helyét mutatja (világoszölddel) Indonézia szigetei között.

A jelentések szerint a helyi időjárás viharos volt.[8] Az Indonéz Meteorológiai és Geofizikai Intézet jelentése szerint a felhők 30 000 láb (9000 méter) magasan voltak, s itt a szél 30 csomós (55 km/h) sebességű volt.[9] A gép eltűnése előtt két vészjelzést is leadott.[10] A gép jelzései azt jelezték előre, hogy nagy katasztrófa, ütközés lesz. Ezt egy katonai reptéri illetékes nyilatkozta.[11]

Az utaslista tanúsága alapján a gépen túlnyomó részben indonézek utaztak, csak egy háromfős amerikai család volt a külföldiek között.[12][13]

A gép keresése

Egyes jelentések szerint a légierő gépei öt órával a menetrend szerinti érkezési időt követően megtalálták a repülőgép maradványait. [2] Ezt a hírt később az indonéz hadsereg cáfolta. Az első légimarsall, Eddi Suyanto bejelentette: A helyszínt még nem találtuk meg. Nagyon sajnáljuk, hogy téves híreket közöltünk.[14][15][16] A félrevezető információ forrása egy falusi vezető volt Harjanto faluban, aki arról tájékoztatta a Nemzeti Kutató Irodát, hogy megtalálta a repülőgép roncsait. Csak a kutatók helyszínre érkezése után derült ki, hogy hamis információt kaptak.[10]

A nyomozás

Az indonéz miniszterelnök elrendelte egy vizsgálat megindítását, ami a repülőgép eltűnésével és ennek okaival foglalkozik. Szintén ellenőrizni fogják a gép felkészültségét és útra alkalmasságát. Egy amerikai szakértőkből álló csoport is segíti a vizsgálatot. [17]

Megjegyzés

A gép indulási és érkezési helye között egy óra időeltolódás van.

Források

  1. ^ Kompas Nasib 96 Penumpang, Pilot dan Kru Tidak Diketahui
  2. ^ 2,0 2,1 Wreckage of plane found in Indonesian mountains Yahoo!, Reuters
  3. ^ Airfleets AdamAir PK-KKW Airfleets
  4. ^ 4,0 4,1 Reuters Missing airliner not located: Indonesian officials
  5. ^ The Electric New Paper, Singapore – Now, search on for missing plane
  6. ^ 6,0 6,1 Adam Air Adam Air News Alert
  7. ^ Focus News Agency (January 1, 2007) Search on for Missing Indonesian Plane Obtained January 1, 2007
  8. ^ Edmonton sun.com Flight missing in bad weather
  9. ^ Jatuhnya Pesawat Adam Air di Sulawesi Barat Adalah Akibat Cuaca Burukindonézül az Adam Airtől}}
  10. ^ News.com.au (2007. január 1.) Desperate search for lost plane
  11. ^ Three US passengers on crashed Indonesian plane
  12. ^ News.com.au Rescuers deny airliner found
  13. ^ BBC News Confusion mounts over Java plane
  14. ^ CNA Rescuers have not found Indonesia plane wreck: military
  15. ^ Daily Mail Embarrassed officials reveal missing Indonesian plane wasn't found
  16. ^ Mountains searched for Indonesian aircraft
 
 
Keresés
Egyéni keresés
 
Világóra
 
Naptár
2024. Március
HKSCPSV
26
27
28
29
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
<<   >>
 
Admin menü
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Linkek
 
Ízelítő a képtárból


Katt a képre

Airbusok


Boeingek


Malév gépek


Repülőterek


 

 

Szeretnél egy jó receptet? Látogass el oldalamra, szeretettel várlak!    *****    Minõségi Homlokzati Hõszigetelés. Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését.    *****    Amway termék elérhetõ áron!Tudta, hogy az általános tisztítószer akár 333 felmosásra is alkalmas?Több info a weboldalon    *****    Florence Pugh magyar rajongói oldal. Ismerd meg és kövesd az angol színésznõ karrierj&#232;t!    *****    Fele királyságomat nektek adom, hisz csak rátok vár ez a mesebirodalom! - Új menüpont a Mesetárban! Nézz be te is!    *****    DMT Trip napló, versek, történetek, absztrakt agymenés:)    *****    Elindult a Játék határok nélkül blog! Részletes információ az összes adásról, melyben a magyarok játszottak + egyéb infó    *****    Florence Pugh Hungary - Ismerd meg az Oppenheimer és a Dûne 2. sztárját.    *****    Megnyílt az F-Zero Hungary! Ismerd meg a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-sorozatát! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    A Cheer Danshi!! nem futott nagyot, mégis érdemes egy esélyt adni neki. Olvass róla az Anime Odyssey blogban!    *****    A 1080° Avalanche egy méltatlanul figyelmen kívül hagyott játék, pedig a Nintendo egyik remekmûve. Olvass róla!    *****    Gundel Takács Gábor egy különleges könyvet adott ki, ahol kiváló sportolókkal a sport mélységébe nyerhetünk betekintést.    *****    21 napos életmódváltás program csatlakozz hozzánk még!Január 28-ig 10% kedvezménnyel plusz ajándékkal tudod megvásárolni    *****    Szeretne egy olyan általános tisztítószert ami 333 felmosásra is elegendõ? Szeretne ha csíkmentes lenne? Részletek itt!!    *****    Új játék érkezett a Mesetárba! Elõ a papírral, ollóval, és gyertek barkácsolni!    *****    Tisztítószerek a legjobb áron! Hatékonyság felsõfoka! 333 felmosásra elengedõ általános tisztítószer! Vásároljon még ma!    *****    Hayashibara Megumi és Okui Masami rajongói oldal! Albumok, dalszövegek, és sok más. Folyamatosan frissülõ tartalom.    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    333 Felmosásra elegendõ! Szeretne gazdaságosan felmosni? Szeretne kiváló általános tisztítószert? Kiváló tisztítószerek!    *****    Ha tél, akkor téli sportok! De akár videojáték formájában is játszhatjuk õket. A 1080°Snowboarding egy kiváló példa erre